Rekordy przeładunkowe w porcie gdańskim 2015 roku

Rekordy przeładunkowe w gdańskim porcie 2015 roku.

Port DCT w chwili obecnej jest największym portem na naszym wybrzeżu, zaczął także stanowić niezwykle ważny punkt na naszej mapie logistycznej. Wpływ na to mają liczne inwestycje zrealizowane przez minione lata, a dodatkowo trafne decyzje biznesowe jakie podejmowały władze tej firmy. Całkiem niedawno portowe władze poinformowały, że już upływie jedenastu miesięcy obecnego roku zanotowano rekordową ilość rozładowanych towarów, to znaczy około 33 milionów ton. Lecz pamiętając o tym, że jest przecież jeszcze cały grudzień, to są duże szanse na to, że ilość ta wzrośnie do okrągłych 35 milionów. Takiego obrotu wcześniej się nie udało uzyskać żadnemu portowi w naszym kraju, to właśnie Gdańsk będzie pierwszy, który osiągnie tak duży wynik. Ważne jest też to, że już trzeci rok z rzędu gdański port bije rekordy rozładunków, zwiększając je regularnie o dziesięć do dwudziestu procent. W aktualnym roku dynamika wzrostu utrzymuje się na poziomie trzynastu procent, a że już w listopadzie plany zostały sporo przekroczone, więc końcówka zapowiada się naprawdę doskonale jeśli chodzi o względy biznesowe.Rekordy przeładunkowe w gdańskim porcie 2015 roku

Ale władze portu na pewno nie chcą na tym poprzestać. W oficjalnych informacjach podkreślają, że na ten wynik duże znaczenie miały poczynione do tej pory inwestycje, ale także zapowiadają kolejne, mające w jeszcze większym stopniu poprawić rolę tego miejsca. W chwili obecnej realizowany lub planowany jest szereg projektów, w tym rozbudowa terminala kontenerowego DCT, nowe terminale paliwowy i masowy a także stanowisko do kompleksowej obsługi statków w Bazie Paliw Płynnych. Do roku 2020 jest planowane przeznaczenie blisko dziewięć miliardów złotych, z siedem to będą środki firm prowadzących działalność w porcie. Również sam Zarząd tego miejsca planuje przeznaczyć całkiem dużą kwotę, bo około miliarda złotych, co będzie do tej pory największym planem inwestycyjnym. Według wstępnych planów wszystkie prace mają być zrealizowane w czasie najbliższych pięciu lat, ale zapewne w tym okresie mogą się pojawić nowe pomysły, jeszcze bardziej poprawiające konkurencyjność portu. Dzięki temu wszystkiemu właściciele portu zakładają, że w kolejnej dekadzie ilość przeładowywanych towarów zwiększy się trzykrotnie.