Kolejne projekty inwestycyjne w szczecińskim porcie

Nowe projekty inwestycyjne w szczecińskim porcie

Szczecin przez swoje położenie stał się w pewnym sensie bramą na morze dla innych państw europejskich. Położony jest w doskonałym miejscu, na głównej trasie między krajami skandynawskimi a południem Europy, dzięki czemu ma świetne warunki do tego, aby mieć odpowiednią pozycję wśród konkurencji. I dobrze to wykorzystuje, gdyż ze szczecińskiego portu regularnie wypływają różne statki do Rosji i krajów skandynawskich, a oprócz tego obsługuje on feedery między największymi, międzynarodowymi portami, na przykład takimi jak Hamburgiem, Gdańskiem czy Rotterdamem. Od niedawna połączeniowa lista jeszcze uległa powiększeniu, gdyż doszły do niej trasy kontenerowe firmy Tschudi Logistics AS do kolejnych kilku portów na terenie Europy. Port w Szczecinie na dzień dzisiejszy może obsługiwać praktycznie większość ładunków, jakie transportuje się drogą morską, poza kontenerami i typową drobnicą będą to także produkty wielkogabarytowe i niebezpieczne. Na wyposażeniu portu znajduje się dużo profesjonalnych maszyn, pozwalających na dość sprawną obsługę różnego rodzaju jednostek.

Władze portu intensywnie inwestują w kolejne rzeczy, czego rezultatem są następne zakończone sukcesami projekty. Całkiem niedawno ich lista zwiększyła się o następne dwa, to znaczy oddanie do użytku pojemnego placu na kontenery i instalacja dźwigu do przeładunków. Pierwsza z inwestycji została wyceniona na sześćdziesiąt pięć milionów złotych, dzięki niej składować będzie można dwa razy więcej kontenerów niż jeszcze do niedawna.

Nowe inwestycje w porcie w SzczecinieCałkowita powierzchnia nowego placu to 15 tysięcy metrów kwadratowych, dodatkowo na jego potrzeby zakupiono jeszcze naczepy, wozy kontenerowe i ciągniki. Ogromnie przydatny w bieżących pracach może być kolejny nabytek, to znaczy 40-metrowy nowoczesny dźwig. Jeżeli pracuje samodzielnie jego maksymalny udźwig wynosi 100 ton, a w zespole ze swoim bratem bliźniakiem powiększa się do 150 ton. Dużą zaletą tego sprzętu jest jego mobilność poruszania się, przede wszystkim będzie przeznaczony do obsługi kontenerów i ciężkich towarów, przykładowo takich jak metalowe konstrukcje czy kamienne bloki. Jeżeli nie pojawią się żadne problemy z instalacją oraz końcowym odbiorem, to zacznie on normalną pracę już od stycznia.